25 Kasım 2010 Perşembe

Ciğer Kavurması & Maydanoz-Soğan Piyazı




Gaziantep' de et yemekleri kadar sakatat yemekleri de çok seviliyor. Özellikle ciğer kavurması bunların başında gelir. Ben şahsen ciğeri ömrümde bir elimin parmak sayısını geçecek kadar yememişimdir ama kayınvalidemin yaptığı ciğer kavurması gerçekten çok güzel oluyor. Öyle ki dün yaptığı bu ciğere ben bile dayanamadım ve tabağın büyük bir kısmını lavaş (bizim burda açık ekmek denir) ve piyazla birlikte yedim.

Piyaz hakkında bilgi verecek olursam, böyle kavurma veya kebapların yanına mutlaka yapılır. Pide içine dürüm edilen kebapla birlikte piyazda konur ve ayranla birlikte yenir.

Ciğer Kavurması

Malzemeler
  • 1 adet koyun akciğeri
  • 1 adet koyun karaciğeri
  • Ciğerlerin etrafındaki iç yağ veya bir miktar kuyruk yağı (tercihan kuyruk yağı, hem daha sağlıklı hem daha lezzetli)
  • Ciğerin miktarı kadar soğan (burdaki miktar ciğerleri doğradıktan sonra bir kaseyi dolduruyorsa eğer doğranınca aynı kaseyi dolduracak kadar da soğan)
  • Tuz
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 2 yemek kaşığı pul biber
  • 1 yemek kaşığı salça (biber+domates karışık)
Hazırlanması
  • Akciğeri et makinasının büyük delikli ağzı ile çekin. Karaciğer yumuşak olduğu için onu bıçakla küçük küçük doğrayın
  • Kavurmayı yapacağınız tencerede önce kuyruk yağını eritin. Üzerine akciğeri atıp arada karıştırarak kavurun
  • Kavrulan akciğerin üzerine karaciğeri atıp kavurmaya devam edin (akciğer sert olduğundan daha geç kavrulur, karaciğer çabuk kavrulur)
  • Soğanları dörde bölüp 1/4 hakla gibi doğrayın (çok küçültmüyoruz ki eriyip gitmesin)
  • Ciğerlerin üzerine soğanları ekleyin, tuz, karabiber, pul biber ve salçasını ekleyip soğanlar yumuşayıncaya kadar kavurun
  • Sıcak olarak lavaş, piyaz ve ayran ile birlikte servis edin.(Çok sıcak olması önemli, soğuyunca güzel olmaz)
Maydanoz-Soğan Piyazı

Malzemeler:
  • Maydanoz
  • Soğan
  • Limon, tuz, kuru sumak ekşisi
Hazırlanması:
  • Maydanozu minik minik, soğanları halka halka doğrayın
  • Üzerine limon sıkın, kuru sumak ve tuz ekleyip karıştırın
  • Kebaplarla birlikte servis edin.

14 yorum :

*Ra dedi ki...

Naile, ciğer kebabı yiyemeyen ve sadece kavurma seven birine yapılır mı bu.
Hani benim hakkım :)
Nefis görünüyor.
Ben de yapıcam yakında.
Eline sağlık kayınvalidenin.

Rakunt ideas dedi ki...

Of of bayılırım bayılırım ötesi yok ellerinize sağlık.Bu arada sizi sürekli takip ediyorum ama sanırım yemekleri görmekten olsa gerek yeni blog yüzünüzü farketmemişim çok güzel olmuş.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ciğerin her halini çok severim nefis olmuş
kayınvalidenizin ellerine sağlık

Betül dedi ki...

Kayınvalidenin ellerine sağlık Naile süper görünüyor. Ben de güvenip dışardan sakatat alamiyorum Ankara malum. Bayramda erdal biraz getirir die bekledim. Sen kandan miden bulan tiksin dağıt diğer ortaklara gel eve:)
Napalim artik annem yaparsa bende onda yerim:D
Afiyetler olsun

makcig dedi ki...

Ay ben o kayınvalidenin yemeklerinin tadına baktım.Muhteşemdi.Eminim kavurmada güzel olmuştur.Ellerine sağlık Ablamın.Şehr-i Bursa'dan sevgiler...

Adsız dedi ki...

Allah im ben neler görüyorum? Ya bayiliyorum ama ic yagi veya kuyruk yagi olmadan tadi yok. Burada kuyruklu insanlar var ama kuyruklu koyun yok.:)

Size afiyet olsun...

Urfa Tutkunu dedi ki...

Kayınvalidenin ellerine sağlık. Biz kavurmayı hep karaciğerden yapardık. Alciğerle karıştırılmasını ilginç buldum. mutlaha hoş bir lezzet katmıştır. Hayırlı cumalar Naileciğim.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Harika bir görüntü!
Ah ah şubatta Antep'e gitme niyetim var o anları merakla ve zevkle bekliyorum:)
ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Sevgili Naile,
Blogcu arkadaslardan biri beni mimlemis. Benim de birilerini mimlemem gerekiyormus sanirim. Eger uygun gorur ve sorulari cevaplamak istersen ben de seni mimledim. Surada gorebilirsin sorulari.
http://hergunebirguzellik.blogspot.com/2010/11/ilk-mimim.html

Mehlika Yıldırım dedi ki...

Merhabalar,
Blogunuzu çok beğendiğimi söylemem gerek. Anne tarafım Antepli olduğu için bizim mutfağımızda da böyle harika tatlar oluyor. Tüm tarifler çok güzel. Bu arada blogumda ödülünüz var almak isterseniz beklerim, sevgiler =)

mintinin dünyası dedi ki...

bugün sevdiğim blogları pek bir dikkatli geziyorum.çünkü bir eksiğimi farkettim arkadaşım.geziyorum bişeyler paylaşıp yorumlar bırakıyorum.lakin cici blogları izlemeye almayı unutuyorum.işte en sevdiğim bloglardan biri daha.ve benim izlemem altında değil.
eksikliği giderdikten sonra gelelim bu marifetli ellerden çıkan şahane lezzete.
benim ciğer tutkunu olduğumu bilmiyorsun tabi.inan dayanamıyorum şuanda.hakkını vererek yapmışsın arkadaşım.helal olsun.ellerine sağlık...

Cafe Pepela dedi ki...

Naileciğim.
Bayılırım ciğere! Piyaz da varsa değmeyin keyfime.
Teyzemizin ellerine sağlık..
Kalbi selamlarımla

Unknown dedi ki...

vay vay vay. yaa yapma abla yaa.ağzımın burnumun suyu aktı.

Unknown dedi ki...

vay vay vay. abla ne yapıyorsunuz siz yaa.

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...