23 Ocak 2009 Cuma

Yumurtalı Ekmek



Oğlum ek gıdaya geçtikten sonra ekmeği evde yapmak istiyordum ama ekmek yapma makinam olmadığı için elde de yapmaya fırsat bulamadığımdan bir türlü gerçekleştirememiştim bu isteğimi. Ben evde hem temiz hem içeriği zengin ekmekler yapmak istiyordum ama fırsat bulamamın bir sebebi de mayalı hamurlarla aramın çokta iyi olmamasından kaynaklanıyordu. Sonunda bir cesaret (daha ne kadar öteleyeceğim diye) haftasonu ekmek yapmak için mutfağa girdim. İnternette uzun uzadıya arama yapacak zamanım yoktu, önceden biraz araştırıp notlar almıştım ama ben önceki haftaların birinde Hatice'nin Zaman Gazetesi-Cumaertesi ekinde çıkan ekmeklerinden birini denemeye karar verdim. Masaya yatırdığım gazete kağıdında 2 ekmekten hangisini yapsam diye düşünürken yumurtalı ekmeğe karar kıldım. Tarifte makina ile yapılışı anlatılıyor. Ben önceki tecrübelerimle (çok başarılı olmasalar da birkaç tanesi fena olmamıştı, kendime dersler çıkarmıştım ozamanlarda) ekmeği yoğurdum. 1 saat mayalansın diye bıraktım ama hamur bir türlü kabarmadı, daha sıcak bir ortamda 1 saat daha mayandırıp tepsiye aldım, tepsi mayasından sonra da pişirdim. Fırından çıktığında sıcak sıcak tadına baktım, muhteşem olmuştu. Eşimle birlikte ekmeğin yarısından fazlasını bir anda bitirdik! Geri kalanını oğlum için ayırdım ve tekrarını yapmak üzere tarifi not aldım. Orjinal tarife buradan ulaşabilirsiniz, ben elde nasıl yaptığımı anlatacağım.

Malzemeler

  • 1 yumurta + 1 yumurtanın sarısı
  • su
  • 500g 4,5 bardak un
  • 2 çay kaşığı toz şeker
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 çay kaşığı toz instant maya

Hazırlanması
  • Unu derin bir kaba alıp içine mayayı , tuzu, şekeri ekleyip karıştırdım.
  • Erittiğim tereyağı ile yumurtaları ayrı bir kasede karıştırıp (ılık olacak) unun ortasına azar azar döküp yoğurmaya başladım.
  • Hamurun kıvamını ılık su ilave ederek ayarlayarak yoğurmaya devam ettim.
  • Sıcak bir ortamda mayalandırdıktan sonra (1 saat yeterli gelebilir benim hamurum 2 saat mayalandı) hamurun gazını almak için tekrar yoğurdum
  • Yağlanmış fırın tepsisine ekmek şekli verip yerleştirdim
  • 15 dk kadar tekrar sıcak ortamda mayalanması için bekleyip (hamurun tekrar tepside mayalanması önemli) 190 derece fırında kızarana kadar pişirdim.
Not: Ben tarifi yarım ölçü hazırladım. Kullandığım maya miktarı 1 silme çay kaşığı idi.

10 yorum :

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ne güzel evde yapıp tertemiz, sağlıkla yemek... Ellerine sağlık Naileciğim sevgiler...

Naile dedi ki...

Evet canım haklısın, inşallah devamını da getirebilirim.

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

mükemmel görünüyor canım ellerine sağlık..sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Naileciğim.Yavrularımız için en sağlıklı olanını yapmışsın.Ben de oğlum doğduktan sonra ekmek yapma makinası almıştım.İçim böyle rahat etti.Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Naile'cim,
Ben bloguna giremediğimi sanmıştım ama yanlış adrese gitmişim :) yani problem yok :) bu arada ekmeğinin kokusu buralara kadar geldi, ellerine sağlık, nefis bir ekmek olmuş,
sevgilerimle...

NİSANUR dedi ki...

evde yapılan gibisi varmı! harika olmuş.

Minik Kus dedi ki...

Ellerien saglik Naile, gayet guzel gorunuyor ekmegin. Bu arada bir de burdan tesekkur etmek istedim sana. Senin vesilen ile gurbet elde sobiyet arzumu dindirmis oldum. Ne diyeyim Allah bin kere razi olsun. Ben genelde arkadaslarin blogunda deneyip anlattigi tarifleri kullanmayi internetten rastgele tarif denemekten daha cok seviyorum. Senin tariflerini de bundan sonra gonul rahatligi ile deneyecegim. Tekrar tesekkurler.

Özlem dedi ki...

Sevgili Naile, ilk deneme için bence gayet başarılı. Çok da güzel kabarmış. Ellerine sağlık, sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba, bundan sonra http://lavantin.wordpress.com/ adresinden bana ulasabilirsiniz.

Sevgiler...

tasarım mekani dedi ki...

merhabalar,
ekmek harika duruyor... Sicakken yemek zevkli olur.. uzerine terayag surerek ;))
selamlar, medinem

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...