18 Haziran 2007 Pazartesi

Şeker hamuru ile gül yapımı-1

Şeker hamuru pastalarla olan ilgimi biliyorsunuz. Daha önce Rabia ile birkaç çalışmamız oldu. Bu konuda daha da ilerlemek istiyoruz. Arada modelleme çalışmalarımız oluyor ama ekipman eksiğimizle birlikte daha fazla çalışıp daha fazla yol almamız gerektiğini de biliyoruz.

Şu sıralar ben çiçek yapımına taktım. Ve tabii en çokta gül yapımı. Yardımcılarım bıçak ve kürdan olduğu için henüz tam istediğim güzellikte büyük güller yapamıyorum ama küçük güller yapmak için basit bir yöntem ilginizi çeker diye adım adım fotoğrafladım. Büyük güller yapmak için yardımcı bazı fotoğraflar buldum, en kısa zamanda onları da deneyip sizinle paylaşmak istiyorum.

İlk başta bir miktar şeker hamurunu alıp elimizde inceltmeye başlıyoruz



Hamur aşağıdaki gibi uzun ince bir şerit haline gelecek.


Bir kenarından başlayarak iki parmağımızın arasında kıvırmaya başlıyoruz


Kıvırdığımız sırada gülün yapraklarına kıvrımlar vererek şekillendiriyoruz.


En son altta kalan fazla hamuru bıcakla kesip ucuna bir kürdan saplıyoruz


Ben peçetelerin arasında şeklini korumasını sağlayarak kurumalarını bekledim.


Herkese güzel bir hafta diliyorum.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...