14 Nisan 2007 Cumartesi

Alinazik


Antep yemeklerinin içinde en meşhurlarından biridir Alinazik. Çokta güzel olur hiç şüphesiz.

Kış hazırlıklarımdan biri mahalle fırınımızda közletip(közlenmiş patlıcana söğürme deniliyor) kabuğunu soyduğum patlıcanları buzdolabı poşetine koyup derin dondurucuya kaldırıyorum. Kışın kullanmak için hem yazdan kalan lezzetli patlıcanlar oluyor hem de yemeği yapmak daha pratik bir hal alıyor. Söğürmeyi yemek yapmanın en güzel hali ise Alinazik. (Geçenlerde balığın yanına bir tane söğürmeyi soğuk meze olarak sarımsaklı yoğurtla karıştırıp üzerine sızma gezdirdim. Balıktan çok salata ve bu mezeyi yedim :) )

Malzemeler:
  • 700 gr. közlenmiş patlıcan (6 tane küçük patlıcandı)
  • 350 gr. kıyma
  • 3 su bardağı süzme yoğurt (ben kendim süzdürdüğümden çok katı değildi, eğer yoğurdunuz çok katı ise daha az yoğurt kullanarak onu biraz sulandırabilirsiniz)
  • 3-4 diş sarımsak
  • Tuz,karabiber,pulbiber
Hazırlanması
  • Patlıcanlarınızı bir bıçakla birkaç yerinden deldikten sonra ocak üzerinde veya fırınınızı kullarak közleyin
  • Etinizi bir tavada kavurup tuz, karabiber ve pulbiberle tatlandırın.
  • Közlenmiş patlıcanların kabuğunu soyup küçük küçük doğrayın ve ocak üzerine koyabilecğeiniz bir tepsiye alın ve ocağa alıp altını açın(orta ocağın kısığa yakın ayarını kullandım ben)

  • Sarımsakları ezerek yoğurda karıştırın. Patlıcanları karıştırarak yavaş yavaş yoğurdu eklemeye başlayın. Bu şekilde tüm yoğurdu ekleyin ve ısıtmaya devam edin. Tuzunu atın. Ancak dikkat etmeniz lazım, kaynara çıkarsa yoğurt kesilebilir veya çok tutarsanız yoğurt ekşiyebilir. Biraz karıştırıp ısıtmanız yeterli.


Not: Yarın için güzel planlarım var, inşallah bir aksilik olmaz da Pazartesi sizlerle de paylaşabilirim.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...