20 Eylül 2006 Çarşamba

Fırın Poşetinde Tavuk ve Garnitür



Ben tavuk için en sevdiğimiz yeri olan budun üst kısmını (incik/sarma kısmını) kullandım. Bu kısım hem yağlı hem etli oluyor. Sosu hazır kullanmak yerine kendim hazırladım. 11 adet sarma için 2 yemek kaşığı kadar yoğurt, 1 tatlı kaşığı kadar biber+domates salçası, birkaç diş sarımsak, biraz sıvıyağ, tuz,karabiber ve kekik kullandım. Hazırladığım harca buladığım tavukların ağzını strech ile kapatıp buzdolabında birkaç saat dinlendirdim. Fırın poşetine önce az mikar un koyup poşeti salladım. Böylece poşetin içi un kaplanmış oldu. Sonra tavuğu yerleştirip ağzını poşetle birlikte verilen tel ile sıkıca kapattım. Poşeti 4-5 yerinden iğne ile deldim. 180 derece fırında turbo ve ızgarayı açarak pişirdim. Ama fırınla birlikte verdikleri kitapta tavuk pişirilirken önce yüksek ısıda açıp ısının daha sonra düşürülmesi gerektiği yazıyordu. Sizin de aklınızda bulunsun.



Bu yemeği garnitürsüz düşünemediğim için aynı şekilde fırın poşetine patates,havuç,soğan,bezelye,domates,biber ve sarımsak ile garnitür hazırlayarak koydum. Sebzeleri iri iri doğradım, sarımsağı diş diş koydum, sos olarakta sıvıyağ, az salça, karabiber, tuz ve kekik kullandım. Fakat havuç fırında hiç güzel olmadı. Şekerli bir tadı vardı (aslında ben havuç kızarmasını severim ama tadı ona benzemiyordu). Patatesler haşlanmış gibiydi. Bu yüzden tavsiyem patatesi yağda biraz kızartıp ondan sonra fırında pişirmek, yoksa haşlanmış patates gibi oluyor (benim için patatesin en son tercih edeceğim yeme şekli haşlanmış olanı). Bir de ben baya büyük doğramışım, daha küçük doğranması daha iyi olurdu.
Yukarda yazdığım şeylere dikkate alarak daha sonra da yapabileceğim, güzel bir yemekti. Bu yemekten sonra birkez daha fırında tavuk pişirdim fakat bunda poşet kullanmadım. Fotoğrafı yok ama ondan da bahsetmek istiyorum. Onda tavuğu önce haşladım, patatesi de az kızarttım, biberi çiğ kullandım. Bu sefer yoğurt kullanmadım, domates rendeleyip içine baharat, yağ,sarımsak ve salça ile sos hazırlayıp tavuk ve patates sosladım, poşete yerleştirmeden pişirdim. Bu şekilde de güzel oldu. Ne şekilde olursa olsun, hazırlaması kolay bir yemek, ben pirinç pilavı ile birlikte tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...